søndag 27. juli 2008

Retrobølgen kommer alltid tilbake

Sommerens "store hit" er visst shutter shades.
Og når jeg ler høyt og sier "Bobbysocks-solbriller!!!!" så er det ingen rundt meg som ler. Og da skjønner jeg at jeg er en generasjon eldre. Enn de fleste. Enn de som trendene er ment for.
Det er jo det som er trendenes magi. De må henvende seg til de om ikke har gått i det på alvor en gang før.
Det er en regel like ufravikelig som "alder delt på to pluss sju-regelen" til Pernille. (Yngre enn det er bare trist og patetisk, og bør ikke sjekkes opp om du vil ha æren i behold) Man bør heller aldri vise seg offentlig i noe man har gått i på alvor en gang før. Da er du for gammel og litt patetisk. For min del vil det si at jeg ikke bør gå i neonfargede storskjorter. Nettingvester, syrevaskede olabukser, levis med innsydd stripe i siden. Og altså Bobbysocks-solbriller. Eller shutter shades, som det heter nå. Hvem skulle tro at damene som spratt rundt som noen ping pong baller i lilla paljettjakke under grand prix i 1985, skulle bli trendsettere mer enn 20 år etterpå. Jaja... Hanne Krogh har ukjente dybder.

4 kommentarer:

Nina sa...

hi hi hi jeg hadde sånne briller!!

Anja Holt sa...

Jeg husker jeg ønsket meg slike briller...

Marian sa...

Ojojoj - jeg har sett reklame for disse brillene på Facebook - og trodde oppriktig talt at det var BARE tull!!!
Jammen er jeg ute av loopen gitt, som ikke skjønte at det var blitt inn igjen.... :)

Anonym sa...

Husker at jeg var stor fan av Bobbysocks :-), uff det er lenge siden nå...

Kjøpte meg et par rosa bobbysocks briller til min datter på www.choppers.no