mandag 12. januar 2009

Juvente/NGU - 1000-takk

Facebook er jo en fin ting. Og Facebook kan generere noen bra greier også. For en uke siden startet kollega Berglund denne gruppen, som har som mål å feire Juventes hundreårsjubileum med at vi gamlisene kan betale tilbake litt. For de fleste av oss har faktisk fått tilbringe ungdomstida vår i en überkul organisasjon. Et sted der det å mene noe, tørre å stå for noe var det som var kulest. Der de man så opp til var folk som hadde både innsikt og baller nok til å stå for det de mente. Jeg har mye å takke Juvente for. (Sier bare Juvente jeg. Men gamlisene kan få seg litt hjernetrim ved å bytte ut Juvente med NGU i resten av teksten.) Svært mange av mine nærmeste venner har jeg fått gjennom Juvente eller via Juvente. I Juvente hadde jeg mine beste reiseopplevelser. Der fant jeg et meningsfellesskap, og et fellesskap med takhøyde nok for diskusjoner. Der lærte jeg mye og fikk tillit. Der ble jeg kjent med de kuleste folka, hadde de sterkeste forelskelsene, og fikk de beste vennene. Hadde det ikke vært for Juvente hadde jeg nok hverken kjent Bård, Ellen, Tonje eller Cathrin f.eks. Eller Stein, for den del. Og dermed hadde jeg hverken kjent Anders, Edvin eller Alvilde heller. Sånn er det faktisk. Hadde det ikke vært for Juvente hadde livet mitt vært et annet. Så tusen takk. Jeg overfører min takk så snart jeg får lønn, og oppfordrer alle andre som føler seg kallet til å gjøre det samme.

Ingen kommentarer: