torsdag 22. januar 2009

Underlige måter å våkne på...

Det finnes hyggelige og mindre hyggelige måter å våkne på. Og det finnes netter der du plutselig våkner og føler at hjertet hamrer og at noe ikke er slik det skal. I natt var en slik natt. Kanskje ikke så rart ettersom jeg våkna i totida i natt av at det hang et redningshelikopter med søkelys over hagen min. Og jeg våkna av at søkelyset sveipa over soveromsvinduet mitt. Det er ikke slikt som skjer annenhver natt hjemme hos oss, for å si det sånn. Det er mulig det bare er meg, men jeg blir rimelig paranoid av å bli sjokkvekket midt på natta. Jeg ventet bare på at Bruce Willis skulle rope "come out with your hands above your head, motherfuckers". Stein har deadline i dag, ogsatt fremdeles nede og jobbet, og plutselig fikk jeg det for meg at han kunne ha fått et illebefinnende og bare ha krefter nok til å ringe 113. Men en rask telefonsamtale fra soverom til stue fortalte meg at han var i god behold. (Paranoid, jeg?!! Hva mener du med det?!!!!) Da så jeg for meg en gjeng med skumlinger som politiet jaga etter, og Stein fikk beskjed om å sjekke at alle dører var låst. I et kvarters tid stod jeg i soveromsvinduet og fulgte med på at helikopteret fløy lavt over bakken med søkelyset på og tydelig lette etter noen. Noen ganger i området vårt. Andre ganger noen hundre meter unna. Da jeg sovna igjen holdt de fremdeles på. Forklaringen på hva som gikk for seg fikk vi i RB i dag. En eldre kvinne var forsvunnet. Heldigvis fant de henne innomhus og i god behold. (Foto: Dan Åsen Hansen)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi, tenkte med en gang at Stein er endelig avsloert, han har dobbeltliv der han er hemmelig agent, derfor han reiser saa mye, og det var sikkert en eller anna spion som hadde klart aa finne fram til han.... dekknavnet Bil-Stein var ikke saa komplisert naar det kom til stykket :-)

Elisabeth F sa...

Jeg skjønner jo godt at du får assosiasjoner til Herr og Fru Smith her. Vi er jo som kjent brålike Brad Pitt og Angelina Jolie vi to :-D

Anonym sa...

Hei Elisabeth! No fann ej dej mæ :o) So kjekt da!! :o)
Hehe... Ha d vør mej ha ej sprønge bort t nabon!! Visst ej ha vør åleine da vel å merke! :o) Men ej kan tenke mej att detta ikkje va nokke spesielt go måte å vakne på...
Ellers e alt bra me dokke?

Klem
-Anette-