mandag 4. mai 2009

17. mai-oppgave på Glitterforumet

Ukens utfordring til oss i designteamet på Glitterforumet var å lage et 17.mai -kort. Og jeg hadde igrunn mer lyst til å lage et kort som var inspirert av bunader enn av flagg. Bildet jeg har brukt er et gammelt postkort fra ca 1915, sendt til min fars Amerika-onkel Hans fra kjæresten hans i Norge. Jeg har scanna det inn, og brukt transferteknikk for å overføre bildet til akvarellpapir. Til et nasjonalromantisk bunadkort må man jo ha noen swirler. (Snirkler altså... de som er svarte på kortet, for dere uinvidde) For swirler er jo faktisk moderne versjoner av rosemaling, om man ser etter. De er faktisk bygd opp helt likt, og også inspirert av accantus-planten. (Jeg har gått rosemalingskurs, nemlig) Også har jeg pynta med litt krystaller til slutt. Bunaden er jo ikke ferdig uten bunadsølvet. :-)

Ingen kommentarer: