onsdag 27. mai 2009

Fem ting jeg liker ved meg selv

Jeg er glad i lister. Og denne gangen skal jeg lage en som er litt annerledes.
Jeg skal bryte jantelov og min egen skamfølelse og oppdragelse og folkeskikk.
Her kommer listen over mine fem beste egenskaper, slik jeg ser de selv da.
(Jeg kjenner jeg rødmer her jeg sitter)
  • Jeg er snill. Det kan man jo si om de fleste, men jeg er faktisk spesielt godhjerta. Jeg ønsker det beste for de aller fleste, og har muligens i overkant mye empati. (som barn gråt jeg hver gang noe andre gråt)
  • Jeg tilgir lett. Jeg greier ikke å bære nag. Ikke engang når jeg vet jeg har god grunn til det. Det betyr ikke at jeg glemmer det om noen gjør slemme ting mot meg. Jeg kan godt fortsette å være skuffet over et menneske. Men sinnet forsvinne fort.
  • Jeg er utrolig livsglad. Jeg elsker å leve. Og dermed er jeg også flink til å sette pris på de små tingene i hverdagen. Jeg er dypt takknemlig for livet mitt og at jeg får oppleve så mye fint, det tenker jeg minst tre ganger om dagen faktisk.
  • Jeg er veldig glad i folk, og tar gjerne sosialt ansvar for å inkludere andre i sosiale sammenhenger.
  • Jeg er hjelpsom.

Og nå har jeg faktisk tenkt å utfordre noen av dere som leser til å lage en slik liste selv. Jeg tror det er en damegreie å rakke ned på seg selv, så dermed utfordrer jeg Anita, Trine, Lena, Elin og Siri til å lage slike lister. Dere er alle damer som jeg kan si flust av pene ting om, men nå vil jeg at dere skal si det om dere selv. Og dere andre damer som leser kan jammen bare sette dere ned dere også.

Og det er IKKE lov med flink-pike ting. Det her handler om personlige egenskaper. Dere er sikkert flinke til å rydde ut av oppvaskmaskina. Men det er ikke derfor jeg setter pris på dere som mennesker. Så det var dagens lille oppgave.
Bildet er av en sky som ser ut som en elefant. Om du ser noe annet så er det i ditt hode ;-)

2 kommentarer:

Nina sa...

hva??? hmm.... den der blir veldig vrien...

Trineb sa...

Tek utfordringa!! Men den må nok fordøyast og tenkjast litt på..

(-Og sjølvsagt var det ein elefant skya likna på...!?)


Natta :-)