lørdag 23. januar 2010

Grand Prix...

Savner Jostein. Per Sundnes kan si hva han vil, han mangler en meter på det meste. Dessverre så gjør nok Jostein det også for tiden. Han burde hørt på Wenche Foss "husk at det kan gå inflasjon i deg". Jostein ødela seg selv som merkevare i det han stod frem i Se&Hør med usikker seksuell legning og bli ny og nytt hjem og gudene vet hva. Jeg savner Jostein for ti år siden. Den tiden ironi fremdeles var kult Og Pedersen med nattradiostemmen kunne levere de sarkastiske kommentarene som ingen andre. Det var før Jostein ble en to meter lang sutrete nordlending med vage intimgrenser. (Og Per Sundnes er ikke mye bedre. Man kan ikke flyte på å være Norges egen "homsepatruljen". Man må gjøre jobben sin som programleder også. Det vil f.eks bety at man husker å la de man intervjuer få snakke i mikrofonen) Så da er det vel ikke annet å gjøre enn å lage sin egen gjennomgang av GP-sangene. Men først må jeg få si at det er noe med hele greia. Noe med artister som ikke tror det er ørlite gjennomsiktig når de tur og orden skal fortelle for en fantastisk by Skien er. Ikke noe galt om Skien altså. Men ettersom jeg tviler på at alle artistene vil jakte på hyttetomt der i morgen så blir det litt kleint med "å så vakkert, for et fantastisk pulikum!!". Da høres man bare wannabe ut.
Her er min gjennomgang av GP-opptredenene. Leses med innlevelse ala Jostein GP Pedersen. Melodi 1: Mira Craig:
Hmm kul sang, snodig kjole. Stemmen til Mira er jo kul, men krever at man venner seg til den hver gang liksom. Melodi 2 Fred Endresen Dette var jo bare refreng... og teksten var jo til å gråte av... Melodi 3 Belinda Braza So you think you can dance, well you can. Men du kan ikke synge på engelsk desverre. Melodi 4 Didrik Solli-Tangen Vil i størst grad huskes for kommentaren: "Jeg begynte seint å synge (...) det var sangpedagogen min på videregående som foreslo at"
Melodi 5 The diamond Kul sang, kanskje litt svakt refreng, med gnagsårpotensiale. Jujujujujujujuropiæn gørl
Melodi 6 Karoline Garfjell Kulest så langt. Kanskje litt ensformig.
Melodi 7 A1 Dette satt!! Heia A1!!! Endelig noe som var verdt å høre på! (Ekstrapoeng for at de tilsto at to av de aldri hadde vært i Skien før)

1 kommentar:

Nina sa...

endelig et nytt innlegg fra deg, elsker å lese innleggene dine!! Jeg så ikke finalen av naturlige årsakier (jeg har ikke noe tv he he) men jeg behøver jo ikke se, kan bare lese anmeldelsen din :)

og jeg er enig i det med ekstrapoeng, og dessuten hadde Didrik sin sang garantert vært sunget av min elskede Werner om han hadde vært her, for sangen i seg sjøl er veldig fin og skrevet av Fredrik Kempe :)