onsdag 30. juli 2008

Møkkamobil

Etter en laaang sommerferie med defekt mobil. Meldinger som ikke når meg, mobil som kjæsjer hver gang jeg prøver å åpne innboksen eller skru på kamera. Og ikke minst et manglende bakdeksel på møkkamobilen (Don't ask), fikk jeg i dag levert mobilen til reperasjon. En selsom opplevelse. Mobiltelefonbutikker er alltid interessante. De er stort sett befolket av to unge menn som står bak disken og er veldig opptatt av noe som antagelig ikke har noe med jobben å gjøre, men som er mye mer interessant enn å ta seg av kundene. I dag også.
Dialogen gikk sånn ca som følger:
Jeg: Hei... jeg har en mobil som må på reperasjon. De: Har du kjøpt den her? (Håpe, håpe kanskje de kunne sende meg et annet sted) Jeg: Ja. Den mangler bakdeksel, også henger den seg opp hele tiden De: Har du kvittering? (Håpe, håpe kanskje de kan si at de ikke kan hjelpe meg) Jeg: Ja. (drar opp kvittering) Den kræsjer liksom hver gang jeg prøver å lese meldinger. Det må være noe med softwaren. En kollega av meg har samme telefon og har slitt med samme problemene. De: Har du prøvd å oppdatere softwaren fra nettsidene?! (Håpe, håpe kanskje vi slipper å hjelpe henne) Jeg: Nei. Jeg vil helst at dere ser på den.
De: Men det er mye enklere å bare laste ned softwaren. Jeg: Æh...ja... men jeg vil helst at dere skal se på den. Og jeg kan jo ikke akkurat laste ned et nytt bakdeksel. De: Men det koster penger altså.Jeg: Ja, det regna jeg jo med. Men jeg må jo ha et nytt bakdeksel da. De: Men vi kan bestille også kan du hente det etter ti dager, også kan du laste ned softwaren selv. Jeg: (I ferd med å bli litt irritert) Nå har jeg en annen telefon jeg kan bruke så lenge, og det er ikke et problem at det tar ti dager. Dette er en jobbtelefon, og jeg vil gjerne at dere får fiksa det som er i veien med den. jeg vil ikke mekke med det selv, men at dere gjør det for meg. Så da vil jeg gjerne levere den inn til reperasjon. Er det greit eller?!!!
De: (sure nå) Jada... det er jo det.... men det er mye enklere (for de regner jeg med) å laste ned altså...
Telehuset på Oslo City der altså.

1 kommentar:

Anja Holt sa...

Det der er så kjent, er folk redde for å yte service? Neste gang bør du, som jeg gjorde en gang, foreslå at de fikk jobb på et sted hvor de slapp å ha noe med kunder å gjøre. Plukke søppel, for eksempel?