lørdag 16. august 2008

FFS Fat Finger Syndrome

I det siste har jeg lagt merke til at jeg skriver mye feil. Altså... jeg skriver egentlig rimelig feilfritt. Jeg mener jo selv at jeg har god språksans både når det gjelder nynorsk og bokmål, og at jeg altså vet at språksans ikke skrives spårksans eller språsans eller språkksans. Men nå plutselig ser jeg at det er en del tastefeil. Eller fat finger syndrome som det kalles. Nå må det jo sies at hendene mine faktisk er store til å være damehender. Jeg kommer fra en familie med store hender. Min far har noen klubber av noen never, og jeg er naturligvis den heldige arving av dette lite feminine karaktertrekk. Heldigvis er jeg ikek alene. Fetteren min endte opp med å forlove seg fordi han i forelskelse ble med kjæresten inn i en gullsmedbutikk og prøvde forlovelsesringer. Da ringen han prøvde rett og slett ikke gikk av fingeren samme hvor han sleit og dro, var det ikke annet å gjøre enn å si "skal vi forlove oss". Det hører med til historia at det ikke varte, og at ringen altså kom av til slutt. Jeg for min del hadde en gang en kjæreste, som jeg traff og forelsket meg i på klassetur til England i niendeklasse. Vi skrev brev og ringte til hverandre hele sommeren, og en dag sendte han meg en sølvring i posten, med en søt historie om at han hadde kjøpt den av en en gateselger som hadde sagt at han skulle gi den til kjæresten sin. Problemet var bare at kjæresten min jo bare hadde sett hendene mine i et par døgn på Englandsbåten (frem og tilbake) Og han trodde tydeligvis at jeg hadde små yndige puselanker. Ringen passet rett og slett ikke på fingrene mine. Jeg fikk såvidt pressa den inn på lillefingeren, men det var vondt å ha den der. Jeg syntes jo naturligvis at det var så flaut å ha så store hender at jeg ikke turte å si det til han. For tenk om han ikke likte meg mer fordi jeg hadde store hender. Så om du leser på bloggen min nå J-C så er dette en tilståelse nesten 20 år for sent. Åj... skrev jeg 20... beklager... sikkert FFS det også... det er jo bare et par år siden jeg gikk ut av ungdomsskolen.

2 kommentarer:

Anja Holt sa...

Du er vakker som en sommermorgen, og du har da virkelig ikke ufeminine hender?

Svarte Katta sa...

Hehe - hvordan slanker man hender? Skrive mye på tastatur? Nei, det har jeg allerede prøvd på....