mandag 25. august 2008

Vidunderlige vidunderbarn og vidundervoksne

For en deilig helg. Om den skal oppsummeres kort så inneholdt den faktisk flere av mine beste venninner, to små søte babyer å dulle med, en stor kjekkas av et fadderbarn, og kakefest med masse venner. Selv om jeg er litt sliten etter å ha rydda hus og bakt kaker og sånn, så føles det også som om jeg har fått åndelig påfyll også. Venner er viktig. Og denne helga har jeg møtt mange av de menenskene jeg virkelig bryr meg om. Føler meg rik og heldig.
Hadde besøk av Ellen og hennes to vidunderbarn fra fredag til lørdag. Kjempekoselig. Ellen og jeg har kjent hverandre siden rundt 1990, men vi ble nære venner da vi møttes på den første ex-phil forelesningen i 1995. Siden da har vi hatt våre møtepunkter og har flettet livene våre inn i hverandre litt umerkelig og litt av seg selv. En gang hang vi sammen på Blindern, og hadde fast fredagsbadstu på treningssenteret. Nå sitter vi her med familie, når vi to treffes slik uten menn, så er vi likevel seks rundt bordet. "Vi" har blitt et utvidet begrep, men vi har like nært vennskap. Godt å få litt tid sammen. Ellen er en kjempejente. Glad i henne. Og i barna hennes og mannen hennes. Kvalitetsfolk!! Søndag var det den store surprisedagen. Cathrin har bursdag i dag, og visste ikke at hun skulle feire bursdag i hagen vår. men det skulle hun altså. Kakefest og masse hyggelige folk!! Og ettersom Cathrin og Stian overnatta hos oss ble såklart vi damene sittende alt for lenge oppefor å skravle litt ekstra når vi først hadde sjansen. Heldigvis er det ikke så lenge til vi sees igjen. Fikk ikke tatt bilder på festen i går, men Ellen og barna ble avbilda. :-)

Ingen kommentarer: