torsdag 9. oktober 2008

Dagens rørende

I dag fikk jeg en jobb-telefon fra en eldre dame fra Sandefjord. Vi snakka litt, og det viste seg at hun hadde vært aktiv i IOGT og dermed fortalte jeg at min svigerfar var aktiv i DNT i alle år. Da jeg nevnte hvem han var, så ble hun helt rørt. Også viste det seg at hun hadde kjent ham siden de tidligste ungdomsårene. Og at mannen hennes hadde sunget i en kvartett som svigerfar var med i. Og ham husker jeg godt fra begravelsen. Han var veldig preget av sykdom, men skulle frem til kista for å legge på en blomst likevel. Også sa hun så mye fint om svigerfar, for et flott menneske han var, og for en god venn han hadde vært, og hvor glad hun hadde vært i ham bestandig. Også ble jammen jeg ganske rørt også. For hun hadde så rett. Svigerfar var et veldig fint menneske. Dette bildet er et av de siste jeg tok av ham. Det ble tatt høsten før han døde.

Ingen kommentarer: