mandag 6. oktober 2008

Botox-Barbie og Collagen-Ken

Hadde jeg sett Top Model som femåring så hadde jeg vært vettskremt for Barbiedukker.
Barbie-lookalike Vendela fremstår jo som ei skikkelig megge. Rakker ned på de stakkars sekstenåringene på en måte som i allefall jeg opplever som alt annet enn profesjonelt. Hun er jo helt iskald!! Ikke et positivt ord å si til noen. "Dette holder ikke", "dette er ikke godt nok", "dette gidder jeg ikke, hun får komme igjen siden og før det må hun skjerpe seg". Bare negative og sure kommentarer på svorsk med amerikansk ordstilling. Også har du Ken da... i Jan Thomas skikkelse. (Hvilken av de som har størst BPI (Body plastic index) er igrunn ikke godt å si.) Også han med amerikansk ordstilling. Han serverer derimot blødme på blødme som om det skulle være den største filosofi. Både Vendela og Jan Thomas ser jo ut til å leve i et parallelt univers. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Jan Thomas jobber visst med å ta seg av jentene... Passe på dem rett og slett. Det i seg selv bør få de fleste oppegående foreldre til å steile. Jeg hadde ALDRI sendt sekstenåringen min på tur med "rakke-ned-på-og-ødelegge-hvert-eneste-lille-snev-av- selvtillit-ungen-har-Vendela", og "en-aldersforskjell-på-34-år-går-i-null-om-man-bare-fjerner-rynkene-med-hemorroidekrem-Jan Thomas". Modelldrøm eller ikke. Jeg hadde heller sendt ungene på gårdsferie på Orderud gård i velmaktsdagene.

Ingen kommentarer: