lørdag 25. oktober 2008

"Gjengen" i barnehagen

Fant dette bildet på Facebook, og håper jeg blir tilgitt for å stjele det og blogge det. Dette er altså meg, i blå oljebukse, med de tre som var mine partners in crime i barnehagen. Randi, Ole-Petter og Kenneth A. Dette tror jeg er tatt i 1979. Vi var virkelig fulle av påfunn. Vi dytta en av de ansatte i barnehagen ut i en dam, vi huska ned husker, og stakk av gjennom et vindu når det ble for kjedelig. Jeg og Randi hadde en tendens til å stikke av og så sitte gjemt et sted og høre på at de ropte etter oss. Om vi da ikke var på besøk hos den snille nabodama Bibbi, som bodde i et gult hus på andre siden av skogen. Men vi var egentlig veldig snille. I betydningen godhjertede. Randi kunne godt gi bort alt hun eide, og jeg gråt hver gang noen andre gråt. (Noen ting forblir som de har vært) Koselig bilde i allefall!!

1 kommentar:

Elisabeth F sa...

Kommentar fra Eivind M:
Hei! Jeg prøvde å legge igjen kommentar på bloggen din, men det var helt umulig uten å være sånn Blogger-blogger. Og det er jeg ikke. Så da legger jeg igjen kommentaren til barnehagebildet ditt her, jeg:

Hei!

At det har blitt rødtonet iløpet av årene er kanskje noe av sjarmen, men bare i tilfelle det er fint å se virkeligheten mer som den var den gangen, tok jeg meg friheten av å photoshoppe ørlite, jeg:
http://farm4.static.flickr.com/3231/2973205253_9c365d0a1a.jpg?v=0

Skulle du være interessert i mer nostalgi (riktignok fra fugleperspektiv), er denne også litt artig:
http://www.haram.folkebibl.no/html/flyfoto.html

Eivind :)