onsdag 22. oktober 2008

Nesten nesekos med elg

Da min sønn, som tok en snarveien og dermed var hjemme noen minutter før meg og hans søster, kom hjem i går ettermiddag, Møtte han jammen meg to elger i hagen. De mesket seg med nedfallsfrukt og hadde det tydeligvis helt supert. Og de fortsatte faktisk å traske rundt i hagen vår i sikkert ti minutter til. De virket som om de hadde det helt strålende, faktisk. Noen av oss ser jo på slikt som Kodak-moments, så jeg tenkte jeg måtte prøve å få et blinkskudd og disse to skogens arveprinser. (Det var fjorårskalver) Og de to var langt fra sky.. på et tidspunkt stod jeg og den ene med bare en hekk til å skille oss, og kikka interessert på hverandre. Vi følte oss nok litt modige begge to. Det er utrolig vakre dyr da! Og for meg som er vokst opp på den ytterste nøgne ø, så er det jo fremdeles kuriøst også.

1 kommentar:

Elin sa...

hehe. så morsomt da.. og littegranne skummelt. Hadde dette vært i Oslo hadde de to blitt skutt på flekken. Glemmer aldri da jeg satt og smilte godslig av en nyhetsreportasje om en elg som hadde forvillet seg inn i en hage i Ullevål hageby tror jeg det var.. den stod under en klessnor og tygde litt gress og jeg syntes det var en riktelig så kostelig reportasje.. helt til neste bilde viste den stakkars elgen død på bakken. Jeg var helt sjokka.. hva skjedde med bedøvelsespiler og flytting tilbake til skogen? Er det bare på Animal Planet de gjør sånt?