torsdag 13. november 2008

Produksjonen fortsetter

Beklager til bloggleserne for at jeg er så navlebeskuende for tiden. Jeg produserer ting til den store julemessen, så det står etter her. Så jeg har ikke så mye annet i hodet faktisk. I går var jeg hjemme med to syke barn. Eller... det vil si at de var syke på tirsdag kveld. Da hadde den ene feber og den andre kastet opp. Men i går var de ikke egentlig syke. De var bare litt eglete mot hverandre og korte i lunta. Akkurat nok til at mor ikke engang trengte å skru på PCen for å få prøve å få jobba litt. Men fint at de ble friske igjen raskt da! Vi var til og med i barnehagen en tur i går. Det var barnehagefotografering, og ettersom Alvilde jo ikke var i så dårlig form tok vi turen bort slik at hun fikk vært med på bildet.
Etter middag fikk barna se på Brødrene Dal og legenden om Atlantis. Det er altså så stor humor!!! Jeg ler fremdeles av at Brødrene blir sluppet ned i havet utenfor Kina, og så kommer det plutselig en haifinne mot dem og denne dialogen finner sted: - "Å nei en hai!!!!!!
- "Neeeida... det er bare en kinesisk blødme!" - "En hva-for-no?"
- "En Shang-hai!!"
Ellers fikk jeg spørsmål fra min sønn i går om dette her med at mødre har melk i puppene når de har baby. Han lurte litt på hvorfor det var akkurat puppene. Det hadde jo vært mye mer praktisk med for eksempel øra.
Legger ut bilde av produksjonen fra i går kveld. 1 stk stjernebok med tema "Aftenbønn av Henrik Wergeland"

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg må si at jeg sånn helt umiddelbart føler at det ikke ville være så praktisk å ha en baby hengende i øret store deler av døgnet. Tror det f.eks ville være vanskelig å sitte i en behagelig stilling å se på søppel-tv samtidig som man ammer. Men mulig det er jeg som begynner å bli gammel og satt , og bør finne på noe annet enn å kvele kreative innspill fra ungdommen.