lørdag 30. mai 2009

Huslige sysler en fineværshelg

Dagens prosjekter er:
- Å vaske verandaen, alle møblene er allerede båret ned på plenen, så det er i ferd med å bli en overkommelig oppgave. Halvparten ble gjort i går, så det som står igjen i dag er rett og slett den fysiske vaskingen av golvet, og så det å sette ting på plass igjen. GJORT (Men det var mannen som gjorde det meste da) - Benytte meg av den gode klestørken og vaske en del maskiner med tøy. (Gjort - er på maskin nr 3)
- Dessuten så skal jeg luke jorbærpyramiden min. Det høres kanskje ikke så imponerende ut, men den er fullstendig neglisjert i flere år og dermed også fullstendig overgrodd. Planen er å spa ut det som er der, sortere ut det som finnes av jordbærplanter, ha i ny jord og ha på duk, og så plante ned igjen de plantene jeg har. Det kan bli bra. Men det er litt av en jobb. Jeg tror jeg skal dokumentere prosessen. (Satt på vent. Må kjøpe jord) (Uff så leit da ....)
- Jeg har også en plan om å lage en deilig dessert, som vi fikk servert av min kollega Mariann i Brussel sist jeg var der. En fantastisk sommerdessert som bestod av marengs, krem og jordbær. Utrolig godt!!! Men om det skal bli helgedesserten så må det lages marengs. (Gjort - ser bra ut!!) - Og dessuten skal jeg vaske soverommet. Det er ferdig ryddet og sengetøyet henger ute til lufting, så det bør også være overkommelig. - Og så skal jeg ta årets første bad i dag. Og her skal det ikke pyses ut. Man er da vel ikke redd for kaldt vann.. eller hvordan var det der igjen. (Gjort!! Jeg og ungene, og Mona og ungene bada på Langton i Hurdalssjøen i dag. Småkaldt, men deilig. )

Ingen kommentarer: