søndag 31. mai 2009

Det var en deilig sommerdag

Og i dag har jeg gjort en million deilige ting. Jeg har stekt sveler, for andre gang på en uke. (Prøvde ny oppskrift - foretrekker fremdeles mrf-svelene) jeg har lagd tandoori-kyllingspyd. Jeg har grått meg gjennom en av min barndoms store leseropplevelser, Anne Fra Bjørkely i hengekøya. Eller d.v.s Jeg har lest de tre første Anne-bøkene. Og nå må jeg få tak i alle de andre. Jeg føler faktisk veldig at jeg må ha alle åtte bøkene stående i hylla mi. Og vurderer sterkt å bestille en boks med alle sammen fra amazon. Jeg vil også kjøpe CBS-serien på dvd. Når jeg blir pensjonist skal jeg jammen reise til Price Edward Island på en skikkelig litteratur. Gleder meg allerede!!! Der har vi en pensonisttilværelse som hadde passet meg. Reisende i bøker. Sørstatene med Mark Twain. Roma med Sigrid Undset og Canada med L.M Montgomery. Egentlig så tror jeg det er en damegreie. Vi har noen ting vi bare elsker, generasjon etter generasjon etter generasjon. Vi elsker britiske kostymedrama. ALT av Jane Austen selvfølgelig, spesielt om Emma Thompson og/eller Hugh Grant eller Colin Firth er med. Og vi elsker Anne fra Bjørkely. I tillegg har dagen i dag vært en merkedag fordi det har vært dagen for den årlige turen til konvallstedet som ligger bare et steinkast fra huset mitt. Jeg og Mona tok klatreturen i år igjen, og nå har jeg en diger konvallbukett på hagebordet.
Dette føles ikke som langhelg men som ferie :-)

3 kommentarer:

Siv sa...

Ej vil herved melde meg paa tur til Prince Edward Island :-) xxx

Anja Holt sa...

Jeg har lest gjennom innlegget og har knapt nok hvilepuls, det der du beskriver, det er bare en fantastisk drøm!

Rannveig sa...

Hmmm... Tror jammen jeg må rusle bort til mamma og finne Anne fra Bjørkly bøkene mine i kveld. Og du kan også notere meg som påmeldt til turen til Prince Edwards øy.