mandag 15. juni 2009

Hektisk hyggelig helg

I går kom jammen Tove-Laila og Simen på besøk. Etter et år i USA. Alvilde var helt over seg over at hun fikk se Simen igjen. Det har vært en hektisk men hyggelig uke og en hektisk men hyggelig helg. Fra onsdag til fredag var jeg i Stockholm på konferanse. Nydelig by, og mange spennende mennesker. Så var jeg såvidt hjemom for å pakke om og ta med ungene til Drøbak der vi var fra fredag til lørdag. Det er alltid koselig å besøke Jørund og Ellen. Om jeg skal si tre ting som var fint med turen til Drøbak må det være:
  • At A og E og C og A finner tonen så veldig. Vennskap er godt for voksne og godt for barn
  • Tid sammen med E og J. Kaffekopper og pratestunder.
  • Ungene i Drøbak! Både nydelige S som er et litt sjenert sjarmtroll med verdens blåeste øyne. Jeg kan fremdeles kjenne avtrykket av armene hennes rundt halsen min, og ser henne for meg når hun titter sjenert ned fordi hun blir sett litt for mye på. Og godingen C som er en sånn underfundig liten fyr. Blir glad av å tenke på de.

Og en fjerde ting er turen til Krukkegården. Kjøpte ikke noen stor krukke. De jeg likte best var alt for dyre. Så da kjøpte jeg heller et par sinkbøtter, og en nydelig hengekrukke i smijern og en gammel trekasse. :-) (Og da må jeg jammen en tur til min gode venn Gartner Olsen igjen for å kjøpe noe til å ha oppi denne hengekrukka.) I går feira Camillabarnehagen 20 år. Så da var det stor hagefest i barnehagen med pølser og kaker og loddsalg. Kjempekoselig!!! Jeg satt ikke så mye stille akkurat så jeg tror i allefall det var koselig. Utrolig hyggelig at "Simen-min" (som Alvilde sier) og Tove-Laila kom på besøk da!! det var helga oppsummert. Stein har vært i Frankrike hele helga, så han kom ikke hjem før seint i går kveld.

Ingen kommentarer: