mandag 13. juli 2009

Ha det på badet?

Argghhhh
Dette er et hjertesukk om bad
Vi skal nemlig til å pusse opp badet. Nå er alt klarert med bank og snekker og det hele, og det som står igjen er at vi må bestemme hva vi vil ha for noe av fliser og skap og toaletter og slikt.
Det burde jo være en enkel sak, tenkte jeg. Men så langt derifra....
Altså. Problemet er nok at jeg har en helt bestemt oppfatning av hvordan badet vårt skal se ut. Og at den oppfatningen ikke er den samme som alle andre har. I allefall ikke de alle andre som produserer baderomsinnredning og fliser. Jeg vil nemlig ha et bad som er litt klassisk og dermed utgår de fleste baderomsinnredninger jeg greier å finne. Om man f.eks går på kvik.no så er jo alt kubistisk og minimalistisk og sånn. Det er jo lekkert til sitt sted og til sitt bruk. Men vi kan ikke pusse opp badet hvert femte år, så det vi kjøper nå må rett og slett se pent ut litt lengre enn det. Og ettersom vi bor i gammelt hus, så tenkte jeg at klassisk jo må være tingen for oss. Noe som er relativt tidløst. Så jeg vil ha noe så enkelt som hvile blanke fliser i str 15 x 15. Helst med fasett eller noe lignende. Og frem til jeg begynte å frekventere flisebutikkene så trodde jeg faktisk at hvite kvadratiske fliser burde være å få de fleste plasser. Men nå nei. Det er nemlig ikke det som er moten akkurat nå. Det som derimot ER moten akkurat nå er skikkelig digre fliser. 30 x 40 cm er veldig vanlig virker det som. Og det finnes også fliser som er 60 x 120 f.eks Fliser ER rett og slett ikke 15 x 15 lengre. Altså store fliser er kjempelekkert på bad som skal være moderne. Men det er nå ikke helt det jeg vil ha da. Men i dag har jeg faktisk greid å finne hvite kvadratiske fliser i 15 x 15 hos Höganäs. Helt perfekte faktisk. Men de koster jo da 412 kr per kvm. Kanskje vi må kjøre til Sverige og kjøpe de der. I Sverige har jeg for øvrig funnet den perfekte baderomsinnredninga også.
Men den er så dyr at jeg tviler på vi kan ta oss råd til den. Selv om jeg er villig til å spare på det meste for å knskje ha råd... sukk sukk sukk

3 kommentarer:

Nina sa...

Blir dårlig med messeshopping på deg da... he he...

Men når du først har funnet det perfekte, er det ikke da like greit å legge litt mer i det, enn å angre om to år fordi det ikke ble slik du ville...?

Anonym sa...

Bra du går for det du liker, uavhengig av hva butikker og snekkere sier! Mamma hadde samme problemstilling, og stod på sitt. Snekkeren ristet på hodet og satte igang. Da han var ferdig sa han "jøss, det ble jo ganske fint, det her..!".

:)

Rannveig sa...

Jeg kjøpte hvite fliser på 15x15 for 2 år siden. Kjøpte bare et par stykker, så jeg hang meg ikke opp i prisen, men på den butikken hadde de MANGE hvite fliser på 15x15. Det var en forholdsvis liten butikk i Alnabru-området et sted. Hvis du er interessert kan jeg høre med Inge som tok meg med dit i min desperate jakt på fliser. Han husker sikkert hvor vi var.