tirsdag 10. november 2009

Han kunne i allefall tegne

En jeg kjenner nevnte her om dagen at ungen nå for tiden ikke visste noe om krigen. Og vi lurte på om det var dumt, ettersom det jo er viktig å huske holocaust etc. Eller om det er en bra ting ettersom det viser at verden går videre og at til og med de største grusomheter verden har sett kan bli bare ord på papir etterhvert. Men i dag tok jeg en test på mine to håpefulle på snart fem og åtte Her er svarene jeg fikk: Når var det krig i Norge? I 1977. Da var det 1. 2. og 3. Verdenskrig. Er du sikker på at det var da? Ja det var i allefall når mormor og morfar var små Hvem var fienden vår da? Tyskerne Hvem var vennen våre da? England i alle fall Vet dere hva han het, han som var sjef for tyskerne? Ææææææ, Van gogh?! Hvordan var det i Norge under krigen da? Det fløy bombefly over byene og over husene våre og alle hadde et lite sånn tilfluktsom med masse hermetikkbokser Hvem var Adolf Hitler? Sjefen for Norge.. æh nei han var sjefen for tyskerne. Eller kanskje han var den beste krigeren Hva er en konsentrasjonsleir da? Det er et sted hvor de lærer å kjempe og skyte og sove ute i jungelen og sånn Hva syntes tyskerne om de som var jøder? At de ikke var viktige så de satte de i fengsel.
Beklager geipinga på bildet. Det finnes dessverre ikke et eneste bilde av min sønn de siste to årene der han ikke geiper. (OK kanskje et par, men det er bare fordi vi tar så mange bilder. han geiper seriøst på 90 %) Jeg er i ferd med å angre på at vi fikk kutta det tungebåndet. OK så var det vanskelig å snakke når han ikke fikk tunga ut av munnen, men han så i allefall presentabel ut på bilder. (Ja, jeg tuller)

3 kommentarer:

Nina sa...

Leeeer!! Ser helt klart et lo-potensiale her !!

Siri Fjørtoft, kaBoks sa...

Heilt genialt. De første ej tenkte va en LO... De her må sparas før ettetia! (Å lesast på konfirmasjon/bryllup/70-årsdag...)

Siv sa...

Hihi, artig lesning, men synest no likevel dei va flinke ej da! Ha ej spurt dei same spørsmålane til mine på 5 og 8 år, so e ej ikkje sikker på at ej ha fått svar engong... Kanskje ej skal prøve;)