mandag 19. januar 2009

Kjartan Sønsteby og Mats Manus?!!

Nå skal ikke jeg sette meg på min høye kjepphest her altså. I allefall ikke så lenge...det sier seg selv at kjepphester er vonde å sitte på i lengden, og spesielt i høyden. Men OM man skriver en artikkel... f.eks i Dagbladet... og man f.eks velger å kalle artikkelen "Vi er blitt dummere" Så er det jo unektelig litt komisk at man i samme artikkel presterer å kalle Gunnar "Kjakan" Sønsteby for "Kjartan Sønsteby"?!! Jeg vet jo at det HØRES ganske likt ut. Men det ER virkelig ikke det samme. De eneste tre gode unnskyldningene jeg kan komme på for å ikke vite dette er at du a) ikke er norsk b) er dyslektisk og skriver slike feil (men da bør du ikke jobbe på desken i Dagbladet) og c) er 12 år. Og uansett hva grunnen er så bør du kanskje lese det du selv skriver. OM du faktisk IKKE vet hvem "Kjakan" Sønsteby er, så wikker du på et sekund frem at Gunnar Fridtjof Thurmann Sønsteby faktisk er landets høyest dekorerte borger. Et lite råd fra meg til deg er at da bør du muligens også lese litt mer om Verdenskrigen, den 2. (Kan sikkert også wikkes eller Googles.)
Nok edder og galle og oppblåsing av liten detalj til stor greie nå?!!
Ja, tror det. Jeg legger ved bevismateriale og jeg har virkelig ikke tukla med teksten altså... De SKREV det. har prtsc-a fra DBnett nå i kveld. :-)
Natta. Nå går jeg og legger meg, og håper jeg ikke finner ut i morgen at Kjakans mindre kjente sønn/nevø Kjartan OGSÅ uttalte seg om Fossens kunnskapsløshet. Og at han var rystet over at noen kunne behandle hans gamle krigsheltfar/onkel på slik måte :-D

Ingen kommentarer: