mandag 24. august 2009

Snodige tanker man tenker av og til

I dag da jeg gikk på jobben så slo det meg at jeg kanskje er usynlig. Det var ikke en sånn trist og lei "ingen ser meg"-tanke. Bare en tanke som kom fordi jeg gikk av toget sammen med alle andre som gikk av toget, og vi gikk der ved siden av hverandre men uten liksom å se hverandre. Alle gikk samme vei, og alle var oppslukt av det som skjedde inne i hodene våre. Jeg synes det er så rart at hjernen kan fungere så helt ulikt fra dag til dag og time til time. At noen ganger er du oppmerksom, mens andre ganger følger man ikke med. Noen ting overhøres mens andre ting tillegges enorm betydning. Noen ting fra barndommen kan du ikke erindre, mens andre ting siter som støpt i fjell. Noen mennesker glir inn i mengden som ansiktsløse fremmede, mens andre skiller seg ut og gjør at du legger merke til dem.

2 kommentarer:

Nina sa...

-og så kommer det noen og nudger deg, og gjerne med gode nyheter ;)

Anja Holt sa...

Ditt strålende smil og klingende latter gjør at du skiller deg ut i hvilken som helst forsamling på en positiv måte!